Bel ağrısında Sülük tedavisinin faydasını gösteren bilimsel bir çalışma.

Güncelleme tarihi: 15 Tem 2023

Christoph-Daniel Hohmann ve arkadaşları randomize kontrollü bir bilimsel çalışma gerçekleştirmişler. Randomize demek rastgele seçilmiş kişiler demek. Yani tedavilerle ve neler yapılacağı ile ilgili bilgisi olmayan kişiler. Kontrollü de iki benzer özellikli grubun karşılaştırılması ile oluyor. Bu çalışmanın özelliği sülük tedavisi ile ilgili ilk randomize kontrollü çalışma olması.

Bu çalışmada kronik bel ağrısı çeken 18-70 yaş arası kişiler belirlenmiş. Bu kişiler iki gruba ayrılmış. Bu iki grubunda başlangıçta VAS ile ağrı düzeyleri ölçümlenmiş. Birinci gruba tek seans sülük tedavisi uygulanmış. Bir seansta da 4-7 arası sülük kullanılmış.

İkinci gruba ise 4+4 hafta boyunca fizyoterapist eşliğinde 1 er saat bel egzersizleri yaptırılmış.

1 ay sonunda tekrar VAS ile ağrı düzeyleri ölçümlenmiş 2 ay sonra da 5 farklı ölçekle daha detaylı ölçümler yapılmış.

Sonuç ilk aydaki iyileşmeler sülük tedavisi grubunda ~%25 daha fazla bulunmuş.

2 aylık takip sonuçlarında da sülük ted

avisi yapılan grup daha anlamlı iyileşmeler göstermiş.

Evet. Tek seans sülük tedavisi bile işe yaramış.

Bu tabi tek seferde bütün problem çözülmüş demek değil. Ama bir seansta bile klasik tedavi yaklaşımının 2 ayda elde ettiğinden fazlasını vermesi çok anlamlı.

Çalışmanın linkini bırakıyorum. detaylı bilgi için tıklayabilirsiniz.

Sağlıklı ve bel ağrısız günler diliyorum.